Jumat, 29 Juli 2011

Tujuh Tengkujuh.. (5)

Rabu, 6 Julai 2011.

Aku tak sabar-sabar tunjukkan kertas kerja seperti yang Abang Zaidi mintak. Mengikut percaturan aku, dalam tempoh dua tahun, aku mampu bagi dia 50% keuntungan dari jumlah yang dia laburkan. Abang Zaidi tak kata apa-apa. Cuma dia minta sedikit masa untuk dibincangkan dengan bahagian akaunnya. Aku akur dengan harapan yang menggunung.

Khamis, 7 Julai 2011.

Aku terlupa hari ni hari jadi isteri aku. Malah aku juga terlupa hari ini ulang tahun perkahwinan kami yang ke empat. Aku cuma perasan bila buka Facebook.

'Hai husband.. happy Anniversary.. harap birthday present nanti boleh dapat Samsung Galaxy SII!' Mesej tu buat aku rasa senak. Aku sedar ini hanyalah gurauannya yang bersulamkan harapan. iPhone tu cecah dua ribu lebih harganya! Wife aku tak tau lagi bencana yang sedang aku hadap. Yelah, sebelum aku berhenti kerja hari tu, macam-macam janji manis yang aku tabur demi mendapatkan persetujuannya untuk aku kembali berkecimpung dalam dunia bisnes semula. Tup-tup jadi lain. Belum berperang dah tersungkur. Duit gaji pun lebur. Maaflah sayang, sekali lagi aku gagal membahagiakanmu..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar