Selasa, 26 Juli 2011

Tujuh Tengkujuh.. (3)

Isnin. 4 Julai 2011.

Hari ni Abang Sayed dan Abang Razif ada datang jumpa aku. Terkejut badak diorang tengok 'bencana' yang berlaku. Baru je hari Jumaat hari tu office masih macam biasa. Tapi hari ni.. dah hancur semuanya!

Tauke kedai ni dah pindah.. sekarang tauke sebelah ambik alih.. dia nak renovate dulu.. lepas tu baru masukkan mesin balik. Jelasku setenangnya.

Habis tu, mesin awak mana? Tanya Abang Sayed sangsi.

Err.. saya terpaksa simpan di tempat kawan sementara tunggu siap renovation. Mungkin dua-tiga bulan lagi dah ok balik - Bohongku.

Jadi, projek direktori sekolah saya tu awak boleh buat tak?

Insya Allah takde masalah. Sekarang pejabat saya kat tingkat atas, mesin je yang tak boleh letak sini lagi. Sempatlah siapkan layout buku tu 300 muka surat. Sebelum raya kita cetaklah.. Confident je aku ayat Abang Sayed. Harap dia maafkan aku. Walhal aku sendiri tak pasti macam mana nak dapatkan mesin baru. Sebijik harganya cecah 40 ribu ringgit! Aku baru je berhenti kerja. Dan lebih malang lagi, gaji aku untuk bulan lepas ditahan. Atau dengan kata lain, syarikat tempat aku bekerja tu memang tak berniat nak bayar pun.. Zamir pulak, tengah stress sebab member yang pinjamkan duit 10 ribu tempoh hari mintak balik duitnya.. mana nak korek?

Zatt..Saya malu dengan U.. Kalau saya tak pujuk U jadi partner.. tentu sekarang U masih ada kerja.. Sayu suara Zamir. Aku pujuk Zamir agar sabar.. dan aku juga pujuk diri aku agar lebih sabar.. Dugaan lebih teruk dah pernah aku lalui. Dan sekarang bukanlah masa untuk berpatah balik! Fikir.. fikir..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar